Quantcast
wtorek, 23 lipca, 2024

O NAS  |  REKLAMA  |  KONTAKT

Strona głównaAktualnościWęzła Mistrzejowice ciąg dalszy

Węzła Mistrzejowice ciąg dalszy

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie uzyskała „aktualizację” zezwolenia na budowę (ZRID) dotyczącą węzła Mistrzejowice, który jest częścią drogi ekspresowej S7. Zmiany w projekcie wprowadzone przez wykonawcę polepszyły jego konstrukcję poprzez dwupasowe przekształcenie łącznic.


Jak informuje krakowska GDDKiA – początkowy projekt węzła Mistrzejowice, jako fragment trasy S7 z Widomy do Krakowa, opracowany był na podstawie danych ruchowych sprzed lat. Jednak wyniki z Generalnego Pomiaru Ruchu 2020/2021 wskazały na znaczący wzrost natężenia ruchu na tym obszarze. Na odcinku istniejącej S7 wzrost wyniósł 145% w ciągu pięciu lat, podczas gdy ruch na A4, Południowej Autostradowej Obwodnicy Krakowa, zwiększył się od 27 do 100%, zależnie od segmentu. Najwyższy wzrost (100%) zanotowano między węzłami Kraków Wieliczka a Kraków Bieżanów (ze zjazdem na S7). .

Z powodu tych wzrostów przeprowadzono dodatkowe analizy dotyczące wydajności węzła Mistrzejowice, zlecone specjalistom z Politechniki Krakowskiej. Wyniki analiz podkreśliły konieczność przeprojektowania dwóch łącznic: z S7 na S52 w kierunku z węzła Grębałów na S52 oraz z S52 w kierunku węzła Grębałów na S7, co umożliwiło poprawę geometrii węzła i zwiększenie jego przepustowości poprzez eliminację wąskich gardeł.

Do końca roku planowane jest otwarcie 11,2-kilometrowego odcinka S7 od Widomej do Mistrzejowic, który początkowo zostanie połączony tymczasowym zjazdem z Północną Obwodnicą Krakowa (S52). Pełne uruchomienie węzła, które zakończy budowę krakowskiego ringu, przewidywane jest na połowę 2026 roku.

spot_img

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Z Krakowa

Okolice

Na sygnale