Lang Team, organizator wyścigu Tour de Pologne UCI World Tour, intensywnie pracuje nad przygotowaniem trasy przyszłorocznej edycji wyścigu. Przygotowania wymagają czasu, precyzji oraz ścisłej współpracy z gospodarzami miast startowych, etapowych, met oraz miejscowości leżących wzdłuż całej trasy.
Od lat finał wyścigu odbywał się na krakowskich Błoniach, które stały się dla organizatorów, a w szczególności dla Czesława Langa, symbolicznym miejscem, równie ważnym jak Paryż dla Tour de France. Kraków, z jego wyjątkową atmosferą i tradycją, był sercem wyścigu. Niestety, w związku z wyzwaniami, przed którymi stoi miasto, Lang Team podjął wspólnie z włodarzami Krakowa decyzję o rocznej przerwie w organizacji finałowego etapu w mieście.
– Decyzja o rocznej przerwie jest wynikiem naszej wspólnej analizy z władzami miasta. Pracujemy nad trasą, która będzie nie tylko wymagająca, ale także pełna emocji, zarówno dla zawodników, jak i dla widzów. Dziękujemy wszystkim kibicom za zrozumienie i wsparcie – mówi Czesław Lang, Dyrektor Generalny Lang Team.
Tour de Pologne UCI World Tour to wieloetapowy wyścig, który znajduje się w gronie zaledwie 13 takich imprez na całym świecie, przyciąga uwagę milionów kibiców. Blisko 5-godzinne transmisje każdego etapu docierają do widzów w ponad 80 krajach. Tour de Pologne to także potężne narzędzie promocji Polski, jej miast i regionów na międzynarodowej arenie. Dzięki szerokiemu przekazowi telewizyjnemu wyścig gwarantuje promocję w sposób, który przekłada się na realne korzyści. Wartość mediowa, jaką wygenerował sam Kraków na polskim rynku w okresie od stycznia do sierpnia 2024 roku, wynosi ponad 10 milionów złotych.
– Organizujemy Tour de Pologne przede wszystkim dla kibiców, bo to oni są najważniejsi. To dzięki ich pasji, zaangażowaniu i wsparciu, wyścig ma sens i może się odbywać. Każdą edycję przygotowujemy z myślą o nich – bez nich, nie byłoby Tour de Pologne! – podkreśla Czesław Lang.