Na ulice miasta ponownie wyjechał autobus wodorowy ARTHUR BUS 12 H2 ZERO, który 3 marca rozpoczął testy na trasie linii 148 (Zajezdnia Płaszów – Czyżyny Dworzec). To już kolejna próba tego nowoczesnego pojazdu, wpisująca się w dążenie miasta do ograniczenia emisji spalin i wdrażania przyjaznych środowisku rozwiązań transportowych.
Nowoczesna technologia i ekologiczne rozwiązania
Testowany autobus jest wyposażony w ogniwo paliwowe o mocy 70 kW i zbiornik mogący pomieścić do 37,5 kg wodoru, co pozwala mu na przejechanie około 350 kilometrów na jednym tankowaniu. To rozwiązanie gwarantuje cichą i bezemisyjną eksploatację, co ma kluczowe znaczenie w kontekście poprawy jakości powietrza w Krakowie.
Pojazd jest całkowicie niskopodłogowy, przystosowany do przewozu 78 pasażerów, z czego 32 mogą podróżować na miejscach siedzących. Dodatkowym udogodnieniem jest klimatyzacja oraz platforma dla osób z ograniczoną mobilnością, ułatwiająca wsiadanie i wysiadanie pasażerom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.
Strategia MPK: testy i zakup autobusów wodorowych
Krakowskie MPK konsekwentnie testuje pojazdy wodorowe różnych producentów, analizując ich efektywność i możliwości eksploatacyjne w warunkach miejskich. W ramach strategii ekologicznego transportu podjęto decyzję o zakupie 10 autobusów wodorowych NesoBus, które wkrótce zasilą flotę miejską.