Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczyna kolejny etap modernizacji zakopianki. Ogłoszono właśnie przetarg na zaprojektowanie i budowę blisko 600 metrów nowych odcinków dróg lokalnych w Krzyszkowicach. Mają one zapewnić mieszkańcom bezpieczny dostęp do powstającego węzła drogowego i ułatwić włączanie się do ruchu na drodze krajowej nr 7. Oferty można składać do 29 sierpnia.
W Krzyszkowicach trwa już budowa tunelu pod DK7. Teraz planowane jest również zlikwidowanie sześciu dotychczasowych zjazdów. Kluczowym elementem projektu będzie połączenie posesji z nowym węzłem za pomocą dodatkowej infrastruktury drogowej.
Projekt zakłada budowę 560 metrów nowych tras oraz poszerzenie 410 metrów już istniejących dróg wzdłuż zakopianki. Ważnym elementem prac będzie także powstanie trzech mostów – m.in. nad Krzyszkowianką i Młynówką. Po podpisaniu umowy wykonawca otrzyma niecałe trzy lata na przygotowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie zezwoleń i przeprowadzenie robót.
Rozwój infrastruktury w Krzyszkowicach to część szerszego programu przebudowy zakopianki pomiędzy Krakowem a Myślenicami. Celem jest nie tylko zwiększenie przepustowości tej kluczowej arterii komunikacyjnej, ale także zdecydowana poprawa bezpieczeństwa kierowców i pieszych.
W ostatnich latach do użytku oddano już węzeł w Gaju oraz kładki w Mogilanach i Głogoczowie. Obecnie, poza węzłem w Krzyszkowicach, trwa budowa skrzyżowania bezkolizyjnego w Myślenicach, w rejonie ul. Sobieskiego. Dodatkowo modernizowany jest układ drogowy w Libertowie.
W efekcie prowadzonych prac kierowcy korzystający z zakopianki między Krakowem a Myślenicami wkrótce będą mieli do dyspozycji aż osiem bezkolizyjnych skrzyżowań. Pięć z nich powstaje w ramach obecnie realizowanego programu, jedno – estakada w Myślenicach – działa od 2009 roku, a dwa kolejne (w Mogilanach i Głogoczowie) funkcjonują od lat 90.
Na początku maja GDDKiA złożyła również wniosek o pozwolenie na budowę węzła w Jaworniku. Równolegle przygotowywana jest koncepcja zmian w układzie drogowym w Głogoczowie.




