Quantcast
środa, 2 kwietnia, 2025

O NAS  |  REKLAMA  |  KONTAKT

Strona głównaAktualnościPrzebudowa linii kolejowej Kraków Główny – Tunel

Przebudowa linii kolejowej Kraków Główny – Tunel

Modernizacja linii kolejowej nr 8 na odcinku Kraków Główny – Tunel stanie się kluczowym krokiem w poprawie transportu kolejowego na trasie prowadzonej z Małopolski do Kielc i Warszawy. Inwestycja, realizowana w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności, obejmie kompleksowe prace modernizacyjne, które wpłyną na podwyższenie standardu podróżowania oraz zwiększenie przepustowości kolejowej.


Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na realizację prac budowlanych, które mają na celu nie tylko poprawę parametrów technicznych trasy, ale także zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa pasażerów. Modernizacja obejmie wymianę torów i rozjazdów, przebudowę sieci trakcyjnej oraz usprawnienie sześciu przejazdów kolejowo-drogowych. Planowane zmiany pozwolą na podniesienie maksymalnej prędkości pociągów do 120 km/h, co przełoży się na skrócenie czasu podróży oraz usprawnienie ruchu zarówno pasażerskiego, jak i towarowego.

Prace przy linii kolejowej nr 8 pozwolą nam poprawić bezpieczeństwo i niezawodność codziennych podróży. Zwiększymy przepustowość tego odcinka i przygotujemy go na przewidywany rozwój kolei aglomeracyjnej – mówi Andrzej Lipski, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Krakowie.

Przebudowa nie ogranicza się jedynie do torowisk. W ramach inwestycji poprawiona zostanie także infrastruktura obsługi pasażerów. W Miechowie powstanie nowy peron, natomiast perony w Smrokowie i krakowskich Batowicach zostaną unowocześnione i podwyższone, co ułatwi dostęp osobom o ograniczonej mobilności. Dodatkowo, w ramach opcjonalnych prac, na przystanku w Zastowie może powstać kolejny peron oraz wydłużona zostanie kładka nad torami. Nowoczesne wiaty, ławki oraz tablice informacyjne zapewnią podróżującym wygodniejsze warunki oczekiwania na pociągi. Oświetlenie stacji i przystanków zostanie wymienione na energooszczędne, bazujące na technologii LED.

Równolegle z modernizacją infrastruktury torowej prowadzone są prace związane z wdrażaniem nowoczesnego systemu sterowania ruchem. Instalacja nowych urządzeń oraz wymiana kabli i światłowodów umożliwia zdalne zarządzanie ruchem pociągów na odcinku Kraków Batowice – Miechów, obejmującym także stacje w Słomnikach, Niedźwiedziu i Zastowie. Nowoczesne rozwiązania zwiększą niezawodność i efektywność prowadzenia ruchu kolejowego.

Oba projekty są współfinansowane w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. Modernizacja linii nr 8 stanowi istotny krok w unowocześnieniu krajowej sieci kolejowej.

spot_img

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Z Krakowa

Okolice

Na sygnale