Trzystumetrowy kolos ze stali, po którym pociągi towarowe przejeżdżają od strony Śląska w kierunku Krakowa Płaszowa, omijając centrum miasta, przechodzi remont. Oczyszczenie i konserwacja mostu zapewnią bezpieczną eksploatację małej obwodnicy kolejowej Krakowa przez kolejne lata. Prace realizowane przez Polskie Linie Kolejowe w ramach środków utrzymaniowych to koszt przeszło 1,2 mln zł netto.
Do końca roku Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej Sp. z o.o. wyremontuje most kolejowy nad Wisłą, znajdujący się na linii kolejowej nr 100, łączącej stacje Kraków Mydlniki i Kraków Bieżanów. Ośmioprzęsłowa stalowa przeprawa o długości 302 metrów zlokalizowana jest pomiędzy stopniem wodnym Dąbie a mostem Kotlarskim. Zadaniem wykonawców jest konserwacja łożysk mostu oraz oczyszczenie i uszczelnienie kratownic. Dzięki tym pracom zwiększymy bezpieczeństwo prowadzenia ruchu pociągów i poprawimy stan techniczny przeprawy. Obiekt oddany do użytku w 1959 roku ostatni duży remont przeszedł 12 lat temu. Prace realizowane są przy utrzymanym ruchu pociągów.
To kolejny remont realizowany w tym roku przez PLK SA przy linii kolejowej nr 100. W ostatnich miesiącach poprawiliśmy stan techniczny wiaduktów kolejowych nad ul. Pilotów, Mogilską i Dekerta. Dzięki pracom utrzymaniowym za przeszło 15 mln zł netto dbamy o sprawny i bezpieczny transport towarów koleją przez Kraków.