Jury Konkursu Polskiego INFERNO, odbywającego się w ramach Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego Boska Komedia 2023, w składzie: Divya Bhatia z Indii, Peter Marks z USA, Carmen Romero Quero z Chile, Barbara Regondi z Włoch i Handan Salta z Turcji, przyznało nagrody w następujących kategoriach:
NAJLEPSZA DRUGOPLANOWA ROLA MĘSKA (5 000 PLN)
Nagrodę otrzymuje SZYMON MYSŁAKOWSKI za liczne role w spektaklu JAK NIE ZABIŁEM SWOJEGO OJCA I JAK BARDZO TEGO ŻAŁUJĘ
Za dowód wirtuozerii przejawiającej się zdolnością przeistoczenia w wiele skrajnie różnych postaci, za aktorstwo rozpięte między komizmem a powagą.
NAJLEPSZA DRUGOPLANOWA ROLA KOBIECA (5 000 PLN)
Nagrodę otrzymuje URSZULA KUŚNIERZ za rolę w spektaklu NIEPOKÓJ PRZYCHODZI O ZMIERZCHU
Za wyjątkowo wnikliwe wejście w świat dziecka przeżywającego wyniszczający stres.
NAJLEPSZA ROLA MĘSKA (5 000 PLN)
Nagrodę otrzymuje ANDRZEJ KŁAK za rolę w spektaklu MELODRAMAT
Za intensywną, magnetyczną obecność sceniczną, pozwalającą widowni na wspólne przeżywanie zarówno chwil tragicznych, jak i dających wytchnienie. Artysta dał mistrzowską lekcję aktorstwa pełnego niedopowiedzeń i zawieszeń emocji.
NAJLEPSZA ROLA KOBIECA (5 000 PLN)
Nagrodę otrzymuje ANNA ILCZUK za rolę w spektaklu MELODRAMAT
Za brawurowe oddanie spektrum emocji kobiety stawiającej czoła własnym demonom i opresjom współczesności.
MUZYKA TWORZONA NA ŻYWO (5 000 PLN)
Nagrodę otrzymuje WACŁAW ZIMPEL za spektakl GENIALNA PRZYJACIÓŁKA
Za stworzenie kompozycji stanowiących sugestywne tło dla scenicznych zdarzeń, a będących jednocześnie potężnym wzbogaceniem charakterów postaci i dramatyzmu opowieści.
NAJLEPSZY PEJZAŻ DŹWIĘKOWY (5 000 PLN)
Nagrodę otrzymuje WOJCIECH BLECHARZ za spektakl PEWNEGO DŁUGIEGO DNIA
Za stworzenie niezbędnej, intensywnie obecnej w świecie spektaklu sonosfery, kreującej piękne obrazy, a przecież minimalistycznej i przesiąkniętej powagą.
NAJLEPSZA SCENOGRAFIA (5 000 PLN)
Nagrodę otrzymują ALEKSANDR PROWALIŃSKI i JAN BASZAK za spektakl NIEPOKÓJ PRZYCHODZI O ZMIERZCHU
Za prowokujące do myślenia, unikatowe, operujące prostą acz wyraźną grafiką dekoracje, pozwalające zanurzyć się w atmosferę przedstawienia – umożliwiające widowni dotknięcie mrocznej strony opowieści.
NAJLEPSZA REŻYSERIA (5 000 PLN)
Nagrodę otrzymuje ANNA SMOLAR za spektakl MELODRAMAT
Za zakotwiczenie przedstawienia w niszczącym, dotykającym (przenikającym wiele) wielu sfer osobowości, wewnętrznym niepokoju bohaterów (osadzonych, umiejscowionych???) w groźnym, surrealistycznym świecie.
NAGRODA SPECJALNA JURY (PLN 5 000)
Nagrodę przyznajemy spektaklowi 1989, koprodukcji Teatru im. J. Słowackiego i Gdańskiego Teatru Szekspirowskiego.
Za sprawienie, iż przełomowy moment w historii Polski stał się prawdziwie bliski dzisiejszej publiczności; za oddanie głosu społeczeństwu poprzez wspólny wysiłek młodego zespołu wykonawców wyrażony rytmem, słowem i melodią.
GRAND PRIX – NAJLEPSZA PRODUKCJA
Nagrodę przyznajemy spektaklowi JAK NIE ZABIŁEM SWOJEGO OJCA I JAK BARDZO TEGO ŻAŁUJĘ, koprodukcji Teatru Łaźnia Nowa w Krakowie i Teatru im. Stefana Żeromskiego w Kielcach
Za uczynienie z opowieści o znoju i makabrze odchodzenia, wspólnotowego doświadczenia budującego wiarę w życie.
Divya Bhatia
Peter Marks
Carmen Romero Quero
Barbara Regondi
Handan Salta
inf. prasowa