Quantcast
piątek, 15 listopada, 2024

O NAS  |  REKLAMA  |  KONTAKT

Strona głównaAktualnościBudowa nowego mostu kolejowego nad Wisłą dobiega końca

Budowa nowego mostu kolejowego nad Wisłą dobiega końca

Nie tylko pasażerowie pociągów, ale również rowerzyści, a także piesi skorzystają z nowego mostu kolejowego, którego budowa dobiega końca. Jest to  trzeci i ostatni z budowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A mostów w Krakowie. W czerwcu dzięki nowo powstałym obiektom będą uruchamiane dodatkowe tory w centrum Krakowa. Projekt zwiększy możliwości kolei regionalnej i dalekobieżnej. Inwestycja za przeszło 1,2 mld zł jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Instrumentu CEF „Łącząc Europę”.


W minionym miesiącu zakończono montaż stalowych łuków na ostatnim przęśle powstającego mostu. Te kilkutonowe elementy zamontowano na swoim miejscu, a następnie złączono ze sobą za pomocą ciężkich dźwigów. Most ten ma zostać ukończony w czerwcu, wykonawca do tego czasu ułoży nową nawierzchnię, zamontuje bariery ochronne i przeprowadzi niezbędne próby obciążeniowe.

Jak informuje PKP PLK:  Po zewnętrznej stronie przęseł mostu pojawi się dodatkowa platforma, na której zmieści się chodnik. Po obu stronach przeprawy toczą się już prace przy budowie najazdów i schodów, z których piesi i rowerzyści będą korzystać, chcąc dostać się na drugą stronę Wisły. Ciągi komunikacyjne zostały tak zaprojektowane, by mogły z nich korzystać również osoby o ograniczonej możliwości poruszania się. Po dwóch zrealizowanych wcześniej obiektach już kursują pociągi. Trzecia konstrukcja została zaplanowana we współpracy z samorządem Krakowa. Dzięki zaprojektowaniu dodatkowego miejsca dla pieszych i rowerzystów zwiększy się dostęp do przystanku Kraków Zabłocie, a krakowianie zyskają kolejne miejsce w którym będzie można przekroczyć Wisłę.

– Budujemy nowoczesną kolej w Krakowie. Z efektów rządowych inwestycji korzystają zarówno pasażerowie, jak i piesi oraz rowerzyści. Najważniejszym zadaniem jest tworzenie spójnego i komfortowego transportu w obrębie miasta – tak, aby coraz więcej osób wybierało kolej, która jest komfortowym, przewidywalnym i najbardziej ekologicznym środkiem transportu – mówi Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

 Dzięki szeroko zakrojonym inwestycjom zmieniamy kolej w Krakowie. Nowe tory i przystanki pozwolą lepiej wykorzystać potencjał kolei aglomeracyjnej jako podstawowego, przyjaznego środowisku, środka transportu – mówi Ireneusz Merchel, prezes Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Nowe mosty kolejowe są niezbędne do uruchomienia dodatkowych torów kolejowych na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów. Od czerwca pociągi pojadą czterema torami. Pozwoli to oddzielić ruch dalekobieżny od regionalnego. Do 100 km/h zwiększy się prędkości na torach w centrum stolicy Małopolski, a przewoźnicy będą mogli zaplanować dodatkowe połączenia aglomeracyjne m.in. na trasach z Tarnowa, Wieliczki i Skawiny. Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej” to inwestycja współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Instrumentu CEF „Łącząc Europę”. 

spot_img

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Z Krakowa

Okolice

Na sygnale