PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały, że dobiega końca modernizacja istotnych dla Krakowa stacji tj. Płaszów oraz Bieżanów. Już w grudni podróżujący tym środkiem lokomocji będą mogli korzystać z nowych peronów, a dodatkowe tory usprawnią organizację przewozów.
1,2 miliarda zł kosztował projekt dzięki, któremu te zmiany na lepsze były możliwe. Był on współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Kończy się modernizacja torów na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów. Trzeci tor zwiększy możliwości przewozów między Płaszowem i Bieżanowem, a tym samym na krakowskim węźle kolejowym.
Jak informują PLP PLK:
Ostatni etap inwestycji to przygotowanie torów i montaż sieci trakcyjnej. Maksymalny możliwy zakres prac wykonano bez dodatkowych zmian w ruchu pociągów. Nowych zabezpieczeń wymaga wywieszenie przewodów trakcyjnych. Prace energetyków łączą się z czasowymi zmianami w organizacji połączeń.
Dzięki dodatkowym torom – dwóm na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów, oraz jednemu na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów – pociągi szybciej przejadą przez stolicę Małopolski.
Od 21 listopada do 5 grudnia pociągi SKA1, na odcinku Kraków Główny – Wieliczka, zastąpi komunikacja autobusowa. Zmiana została zaplanowana i ujęta w rozkładzie jazdy. Informacje są dostępne na stacjach i przystankach, w portalu pasażera, a także w pociągach. O szczegółach utrudnień i zmian na trasie pociągów SKA1 z Krakowa do Wieliczki informowaliśmy na naszej stronie w tym miejscu.