Quantcast
sobota, 20 kwietnia, 2024

O NAS  |  REKLAMA  |  KONTAKT

Strona głównaAktualnościNowe wiadukty kolejowe w Krakowie – bezpieczniej na kolei i w mieście

Nowe wiadukty kolejowe w Krakowie – bezpieczniej na kolei i w mieście

Nowe, szersze, bezpieczniejsze, ułatwiające organizację podróży koleją i ruch drogowy – takie są wiadukty kolejowe na krakowskiej linii średnicowej. PKP Polskie Linie Kolejowe SA modernizują trasę, aby dzięki dodatkowym torom zwiększyć możliwości kolei. Inwestycja poprawia także układ drogowy. Projekt za ponad 1,2 mld zł współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej, w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę”.


Nowy wiadukt kolejowy na ul. Dekerta zagwarantuje sprawne przewozy kolejowe. Szersze jezdnie i chodniki usprawnią ruch drogowy w mieście. W listopadzie wykonawcy rozpoczęli ostatni etap prac związany z przebudową drogi pod torami.

Wcześniej starą, dwuprzęsłową konstrukcję zastąpiono szerszą. Jest dwa razy więcej miejsca na tory. Likwidacja podpór pozwoliła na korzystną zmianę przebiegu drogi. Będą szersze chodniki, lepsza widoczność i bezpieczniejszy ruch na skrzyżowaniu ul. Dekerta i Romanowicza. Prace zakończą się w tym roku.

Wiadukt na ul. Dekerta to kolejny obiekt zmodernizowany przez PLK w stolicy Małopolski. W październiku zakończyły się prace na położonej kilkaset metrów dalej ul. Powstańców Wielkopolskich. Powiększony wiadukt zapewnił dodatkową przestrzeń dla pieszych i rowerzystów. Podobne efekty przyniosła przebudowa wiaduktu na ul. Łokietka. Dzięki wymianie starej konstrukcji na większą poszerzono drogę i wybudowano chodnik. Inwestycja PLK poprawiła bezpieczeństwo na drodze.

W ramach prac na krakowskiej linii średnicowej PKP Polskie Linie Kolejowe SA zmodernizowały również wiadukty na ul. Kamiennej, Prądnickiej, Kopernika, Morawiańskiego i Złocieniowej. Efektem przebudowy torów w kierunku Katowic są nowe konstrukcje wiaduktów na ul. Armii Krajowej, Zielony Most, Godlewskiego i Łupaszki. Na ul. Rydla nowy wiadukt zwiększył bezpieczeństwo – zastąpił przejazd kolejowo-drogowy.
Projekt „Prace na linii kolejowej E30 na odcinku Kraków Główny Towarowy – Rudzice wraz z ‘dobudową torów linii aglomeracyjnej” za przeszło 1,2 mld zł to inwestycja współfinansowana przez Unię Europejską w ramach instrumentu CEF „Łącząc Europę.”

Przedsięwzięcie PLK zwiększy możliwości kolei w Krakowie. Nowe przystanki coraz bardziej ułatwiają dostęp do pociągu. Dodatkowe tory pozwolą przewoźnikom na uruchomienie większej liczby połączeń. Odseparowanie pociągów dalekobieżnych od aglomeracyjnych pozwoli przyspieszyć przejazd przez krakowski węzeł kolejowy, usprawnić podróże aglomeracyjne oraz regionalne i skrócić przejazd przez centrum Małopolski.

inf. prasowa

spot_img

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Z Krakowa

Okolice

Na sygnale