Jak poinformował WITD w Krakowie – 22 sierpnia na drodze krajowej 94 w miejscowości Modlnica inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Krakowie dokonali ważenia zestawu pojazdów polskiego przewoźnika, którym wykonywany był przewóz drewna.
Ważenie zespołu pojazdów wykazało następujące nieprawidłowości:
– masę rzeczywistą zestawu pojazdów 60 t względem dopuszczalnych 40 t (przekroczenie o 20 t tj. o 50%);
– rzeczywisty nacisk podwójnej osi napędowej 24,30 t, względem dopuszczalnych 19 t ( przekroczenie o 5,30 t, tj. o 27,89%);
– rzeczywisty nacisk pojedynczej osi nienapędowej 11,20 t względem dopuszczalnych 10 t (przekroczenie o 1,20 t tj. 12%);
– rzeczywista długość całkowita zespołu pojazdów 19,85 m, względem dopuszczalnych 18,75m, (przekroczenie o 1,10m, tj. o 5,87%).
Dodatkowo inspektorzy stwierdzili brak aktualnego badania technicznego, w związku z tym został zatrzymany dowód rejestracyjny. Kierowca został ukarany mandatem karnym, a suma kar wyniosła 17 tys.